print

Language Selection

Breadcrumb Navigation


Content

Publications

Prof. Dr. Alexandra Kertz-Welzel

Prof. Dr. Julia Lutz (Folkwang Universität der Künste, Essen)

Dr. phil. Sibylle Köllinger

Leonie Hundertmark, M.A.

Beatrice McNamara, M.A.

 

Prof. Dr. Alexandra Kertz-Welzel

  • Rethinking music education and social change. New York (USA): Oxford University Press (2021; in Vorbereitung).
  • "Transforming music education" re-visited: The significance of internationalization and mentoring. In: Randall E. Allsup und Cathy Benedict (Hg.): The road goes ever on: Estelle Jorgensen's legacy and music education. Bloomington, IN (USA): Indiana University Press (2020; in Vorbereitung).
  • Musikpädagogische Unterrichts- und Wissenschaftskulturen im Kontext von Internationalisierung und Globalisierung. In: Jürg Huber, Marc-Antoine Camp, Olivier Blanchard, Sabine Chatelain, François Joliat, Regula Steiner und Jürg Zurmühle (Hg.): Kulturen der Schulmusik in der Schweiz. Zürich: Chronos Verlag (2020; in Vorbereitung).
  • Internationalization, hegemony and diversity: in search of a new vision for the global music education community. In: Alexis Kallio, Sidsel Karlsen, Kathryn Marsh, Eva Saether und Heidi Westerlund (Hg.): The politics of diversity in music education. Abington (Großbritannien): Routledge (2020; in Vorbereitung).
  • Educational landscapes and the vision of culture for all. In: Sidsel Karlsen und Siw Graabræk Nielsen (Hg.): The (surrounding) world into music education: challenges, responsibilities and possibilities. Oslo (Norwegen): Norwegian Academy of Music (2020; in Vorbereitung).
  • Sociological perspectives on internationalisation and music education. In: Ruth Wright, Patrick Schmidt, Geir Johansen und Panagiotis Kanellopoulos (Hg.): The Routledge handbook of the sociology of music education. Abington (Großbritannien): Routledge (2020; in Vorbereitung).
  • On hating classical music in music education. In: Alexis Kallio (Hg.): Difference and division in music education, S. 79-92. Abington (Großbritannien): Routledge (2020; im Druck).
  • "Kim had the same idea as Haydn": international perspectives on classical music and music education. Philosophy of Music Education Review 28, Nr. 2 (2020), S. 239-255 (im Druck).
  • Cultural diversity or core culture? Politics and German music education. Musiikkikasvatus-lehti: The Finnish Journal of Music Education 23, Nr. 1 & 2 (2020), S. 34-42.
  • Community Music und die gesellschaftliche Relevanz von Musikpädagogik. Diskussion Musikpädagogik 87 (2020), S. 6-10.
  • A humanistic approach to music education: (critical) international perspectives (mit Leonard Tan, Martin Berger und David Lines). In: Iris M. Yob und Estelle R. Jorgensen (Hg.): There is no other: humane music education for the common good, S. 248-260. Bloomington, IN (USA): Indiana University Press, 2020.

Prof. Dr. Julia Lutz (Folkwang Universität der Künste, Essen)

  • Musik erleben – Vielfalt gestalten – Inklusion ermöglichen. Anregungen für den Musikunterricht und den Grundschulalltag. Hannover: Friedrich Verlag GmbH, 2020.

Dr. phil. Sibylle Köllinger

  • Gertrud Orff-Willert: Das musikpädagogische und musiktherapeutische Werk. Mainz: Schott, 2018. 

Leonie Hundertmark, M.A.

  • Music and transition: understanding young refugees having formed a music and dance group in Germany. In: Hung-Pai Chen, Alethea de Villiers und Alexandra Kertz-Welzel (Hg.): Proceedings of the 19th International Seminar of the ISME Commission on Music Policy: Culture, Education, and Media, Ludwig-Maximilians-Universität, Munich, Germany (2018), S. 115-122. Available online.

Beatrice McNamara, M.A.

  • A Comparative View of Inclusive Music Education Policy in Germany and America Through the Lens of Musicking. In: Carla Aguilar, Carlos Poblete Lagos, Anita Prest und Lauren Kapalka Richerme (Hg.): Proceedings of the 20th International Seminar of the ISME Commission on Policy: Culture, Media and Education, Virtual Conference (2020), S. 29-38. Available online



Service